onsdag 23 september 2015

Silver över öppen eld. Hur känns det för dig?


Min silverkaffekanna och dess utgångspunkt "Pärlan", Trangias kanna av aluminium.

 Varför en silverkanna i skogen?


För ett år sedan tillverkade jag silver kanna som handlade om skogen, en kanna som vill vara ett äventyr i vardagen, en förflyttning, en orsak att stanna upp. Den naturliga fortsättningen för mig var att göra en silverkanna att använda i skogen. Som utgångspunkt tog jag min pappas gamla trangia kannor. Jag ville få med något av dem, ville ha lukten av kaffe och rök där redan från början.

Vad säger ni om det?


Silverkanna, och platsen dit jag vill, där jag hör hemma.

2 kommentarer:

Inger Frändås sa...

Jag säger: den kannan blir en uppmaning att ge sig ut. Och naturligtvis en lycka att använda.

Petronella Eriksson sa...

:-)!